Links:
Contactpersoon:

Vragen of opmerkingen? Mail naar Erik Klok:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Downloads:
Elektrische bestelbus van Wasconnect

Hoe kun je logistiek in de binnensteden nu al verduurzamen? Heeft jouw bedrijf een goed idee of initiatief? Zend jouw idee in voor de startbijdrage Zero Emissie Stadslogistiek en realiseer je eigen idee! 

Voor wie is de startbijdrage bedoeld?

  • Ondernemers uit de Cleantech Regio die regelmatig in de binnenstad rijden of gaan rijden; en/of
  • Ondernemers die gevestigd zijn in de binnensteden van Apeldoorn, Deventer en Zutphen.

Hoe hoog is de startbijdrage?

De hoogte van de startbijdrage hangt af van de kwaliteit en de omvang van het idee dat je indient. We zijn op zoek naar ideeën die met een beperkte bijdrage een groot verschil kunnen maken voor ondernemers. In totaal is er €30.000,- beschikbaar. Het liefst ondersteunen we met dat bedrag meerdere goede ideeën. Daarom kijken we, naast de beoordelingscriteria, ook naar een goede spreiding over de steden in de regio en naar de manier waarop ondernemers (in de binnenstad) betrokken worden.

Wat moet ik doen als ik een goed idee heb?

Werk je idee beknopt (in maximaal 3 pagina’s A4) uit en overtuig de jury van de effectiviteit en haalbaarheid van je idee en waarom dit gaat helpen bij zero emissie stadslogistiek in de binnenstad. Dit format (ook te vinden onder 'Downloads') kun je daarbij gebruiken.

Deze onderdelen moeten in elk geval in je plan zijn opgenomen:

  • Bedrijfsgegevens (en eventuele samenwerkingspartners),
  • Projectplan (wat gaat u precies doen? Hoe zorgt u voor realisatie binnen de gestelde termijn?), CO2-/rittenreductie (welke besparing levert het op?),
  • Businesscase (kan het op lange termijn uit?).

De jury beoordeelt de ideeën op basis van onderstaande beoordelingscriteria.

Hoe ziet het proces eruit?

Tot en met woensdag 8 december kun je vragen stellen over de startbijdrage door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We doen ons best om uiterlijk woensdag 15 december antwoord te geven op alle vragen. Indieners van vragen krijgen daarover persoonlijk bericht. De vragen & antwoorden kun je vanaf 15 december ook op deze pagina downloaden.

Tot en met vrijdag 14 januari 2022 kun je je idee indienen. Een deskundige jury beoordeelt alle ingediende ideeën en twee weken later, op vrijdag 28 januari, maken we bekend wie er een bijdrage krijgt om zijn/haar idee uit te voeren.

Je moet je idee uitvoeren tussen 1 februari en 31 juli 2022. In het najaar komen we dan bekijken hoe het met de uitvoering van je idee is gegaan in een gezamenlijke evaluatie.

Beoordelingscriteria

  1. Kosteneffectiviteit: hoeveel CO2 bespaar je per euro van de startbijdrage?
  2. Samenwerking: hoe werk je samen met lokale partijen?
  3. Nieuwe toepassing: in hoeverre is er sprake van een nieuwe toepassing?
  4. Businesscase: Hoe kan het idee zichzelf financieren in de toekomst?
  5. Haalbaarheid: Hoe ga je het idee binnen de uitvoeringsperiode realiseren?

Uitgebreide toelichting bij de beoordelingscriteria vind je in het document ‘Randvoorwaarden en Beoordelingscriteria’.

Startbijdrage Zero Emissie Stadslogistiek

Vul uw naam in
Vul de naam van de projectleider in.
Vul een geldig e-mailadres in.
Upload het ingevulde format.
Invalid Input