Het netwerk Schone Mobiliteit van de Cleantech Regio breidt zich elke week verder uit. Ook Remeha, fabrikant van duurzame energie oplossingen waaronder CV-ketels, heeft zich aangesloten. Op 22 november zette Werner van Eelen, HR-manager, namens Remeha zijn handtekening onder de Verklaring Schone Mobiliteit van de Cleantech Regio. 

Als netwerkpartner Schone Mobiliteit werkt het bedrijf samen met andere ondernemers actief aan het verbeteren van de bereikbaarheid en het terugdringen van CO2-uitstoot in de Cleantech Regio. Zo focust Remeha zich de komende tijd op de volgende initiatieven richting slimme en schone mobiliteit. Het bedrijf verkent de inzet van elektrische auto’s en stimuleert werknemers om de fiets of e-bike naar het werk te pakken.

De ambassadeursworkshops, waarin medewerkers getraind worden om elkaar te stimuleren op het gebied van duurzaam reizen, lopen op dit moment al. Productiemedewerker Angela ten Hag vertelde over haar ervaringen met de ambassadeursworkshop tijdens het Event Duurzame Mobiliteit van de Cleantech Regio dat op 11 oktober plaatsvond. “We proberen bijvoorbeeld om carpoolen weer sexy te maken. Dat is namelijk een prima optie als mensen bij elkaar in de buurt wonen. En veel mensen zouden ook de fiets kunnen pakken; dat scheelt vaak zelfs een eind omrijden met de auto.”

Naast hun commitment aan een schone en bereikbare regio genieten bedrijven die zich aansluiten ook van diverse voordelen. Bedrijven uit het mkb komen in aanmerking voor de Mobiliteitskaart Cleantech Regio met 10 concrete maatregelen richting slimme en schone mobiliteit. Voor maximaal 5 acties kun je een bijdrage krijgen tussen de 100 en 1.000 euro! Voer je ze alle 5 succesvol uit? Dan kom je ook nog eens in aanmerking voor een bonus die je in mag zetten voor een eigen duurzame maatregel. Kijk op onze website voor meer informatie en meld je aan!

Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Oscar Roelofs, T: 06 52 44 21 12, E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..